سطح توانگری
بیمه زلزله و آتش سوزی سامان در سطح یک توانگری قرار دارد. به این معنی که توانایی مالی این شرکت در پرداخت خسارت در بهترین وضعیت است و بودجه کافی برای تأمین خسارت را داراست
میزان رضایت مشتری
میزان رضایت مشتری، برآیند عوامل متعددی نظیر میزان پاسخگویی به شکایات، میزان دانش کارکنان، نحوه برخورد با بیمهگزار، میزان رضایت از مبلغ پرداختی و عواملی ازایندست است. بیمه زلزله و آتش سوزی سامان در این زمینه بسیار خوب عمل کرده و میزان رضایت بیمهگزاران از این شرکت در سطح مطلوبی قرار دارد؛ اما رتبه این شرکت بیمه در میزان رضایت مشتری طی سالهای اخیر روند نزولی داشته و از رتبه 2 به 15 رسیده است
تعداد شعب پرداخت
تعداد 18 شعبه پرداخت خسارت بیمه زلزله و آتش سوزی سامان در سراسر کشور موجود است؛ یک شعبه در تهران و مابقی در مراکز استانها. این عدد نسبت به سایر شرکتهای بیمه پایین به نظر میرسد؛ چراکه شاید تعداد تنها یک شعبه پرداخت خسارت برای استانی به بزرگی تهران، نتواند پاسخگوی تعداد زیاد متقاضی باشد