خیر ، بیمهنامهای که پس از خروج مسافر از کشور صادر میگردد، دارای اعتبار نمیباشد.
از نظر بیمه سامان، بیمهنامههای مسافرتی بدون مهر معتبر و قابل استفاده میباشد. ولی چنانچه برای ارائه بیمهنامه به سفارتخانه، ثبت مهر فیزیکی الزامی باشد، میتوانید با مراجعه به شعبه گردشگری بیمه سامان اقدام لازم به عمل آورید.
بیمهنامه از زمان خروج مسافر از مرزهای قانونی کشور شروع می شود. به عبارت دیگر با خروج مسافر از مرزهای قانونی، پوشش های بیمهنامه جاری میگردد. مسافر محترم نهایتاً تا 6 ماه پس از صدور بیمهنامه فرصت دارد از کشور خارج شود.
از زمان صدور به مدت 6 ماه اعتبار دارد. یعنی مسافر محترم 6 ماه فرصت دارد تا از کشور خروج نماید. همزمان با خروج مسافر از مرزهای قانونی کشور، پوششهای بیمه مسافرتی جاری میگردد.
زون بیمهنامه به معنای منطقه تحت پوشش بیمهنامه میباشد. بیمهنامه با Zone شنگن (schengen)، تمام کشورهای اتحادیه شنگن را پوشش میدهد. بیمهنامه با Zone تمام نقاط دنیا به غیر از آمریکا و کانادا (worldwideexpusacan)، تمام کشورهای دنیا به غیر از آمریکا و کانادا را پوشش میدهد. بیمهنامه با Zone تمام دنیا (worldwide)، تمام کشورهای دنیا را پوشش میدهد.
با اطلاعات پاسپورتی که مسافر محترم هنگام خروج از کشور جهت درج مهر خروج به پلیس فرودگاه ایرانی ارائه مینماید.
از طریق اسکن نمودن QR-code بیمهنامه
از طریق اسکن نمودن QR-code بیمهنامه
زمانیکه بیمهنامه به صورت single صادر میگردد، همزمان با خروج مسافر از کشور بیمهنامه صرفاً برای یکبار فعال میگردد. به عبارت دیگر پس از بازگشت مسافر به کشور و درصورت باقی ماندن تعداد روز تحت پوشش (duration)،بیمهنامه خاتمه یافته و قابل استفاده برای سفرهای بعدی نمیباشد. بیمهنامه multiple مورد استفاده مسافرانیست که پس از اتمام سفر اول و بازگشت به ایران، مجدداً قصد خروج از کشور را دارند.
بدیهست بیمهنامه multiple زمانی برای سفرهای بعدی معتبرست که مدت زمان (duration) باقی مانده داشته باشد. به طور مثال مسافری بیمه 3 ماههی multiple با منطقه تحت پوشش کل دنیا تهیه نموده و سفر اول خود را به مدت یک ماه انجام داده و به ایران باز گشته است. در ادامه مسافر یک ماه در ایران اقامت دارد. مدت زمان اقامت در ایران مابین دو سفر جزو مدت زمان (duration) بیمهنامه لحاظ میگردد، به عبارت دیگر فاصله زمانی مابین دو خروج از ایران ذخیره نمیگردد. لذا مسافر میتواند برای یک ماه دیگر به هر جای دنیا سفر کرده و تحت پوشش بیمهنامه باشد.
مسافر محترم طی هر بار خروج از ایران و در هر سفر متوالی و پشت سر هم، نهایتاً تا 92 روز تحت پوشش بیمهنامه مسافرتی میباشد.
با توجه به شرط 92 روز، بیمهنامههای 6 ماهه و یک ساله مورد استفاده مسافرین محترم میباشد، که طی مدت بیمهنامه بیش از یک بار از ایران خروج مینمایند و نهایتاً 92 روز بعد به ایران باز میگردند و مجدداً به همان مقصد یا مقصد دیگر تحت پوشش بیمهنامه سفر مینمایند. بیمهنامههای 6 ماهه و یکساله برای افرادی مناسب است که کثیر السفر میباشند. فاصله زمانی بین 2 سفر، زمانیکه مسافر در ایران میباشد، ذخیره نمیگردد.
در حال حاضر تنها طرح دانشجویی، پوشش 6 ماهه و یا یکساله پیوسته دارد. به غیر از طرح دانشجویی که صرفاً برای دانشجویان محترم ارایه میگردد، سایر طرحهای بیمه مسافرتی، مشمول شرط 92 روز میباشند، بدین معنا که مسافر در هر سفر متوالی و پشت سرهم نهایتاً تا 92 روز تحت پوشش بیمه میباشد. در طرح دانشجویی هنگام بروز خسارت ارائه مستندی دال بر دانشجو بودن مسافر محترم الزامی میباشد.
خیر. هنگام بروز خسارت، اثبات اینکه فرد خسارتدیده دانشجو میباشد، الزامیست.
بیماریهای سابقهدار جزو استثنائات بیمههای مسافرتی میباشد، مگر اینکه در شرایط بیمهنامه ذکر گردیده باشد. هزینههای مرتبط با بیماری سابقهدار تحت شرایط ذیل و به صورت محدود تحت پوشش میباشد: در صورت بوجود آمدن شرایط حاد ناشی از بیماریهای سابقهدار که باعث به خطر افتادن حیات بیمهشده میگردد، شرکت بیمه هزینههای اورژانس بیمار را تا زمان رسیدن به شرایط پایدار تحت پوشش قرار میدهد.
برای ارائه درخواست ابطال بیمهنامه با مدت زمان پوشش (duration) تا 3 ماه، تا 6 ماه و برای بیمهنامه های با مدت زمان پوشش (duration) از 6 ماه تا یک سال، تا یک سال پس از صدور بیمهنامه فرصت دارید.
به صورت کلی مادامیکه ویزا معتبرست، ابطال بیمهنامه قابل انجام نمیباشد. لیکن زمانیکه مسافر طی مدت اعتبار بیمهنامه موفق به خروج از کشور نمیشود و اعتبار بیمهنامه در حال انقضا میباشد، لازم است بیمهنامه اول بدون کسر هزینه ابطال و بیمهنامه جدید صادر گردد. مجدداً تاکید میگردد که این امکان در زمان اعتبار بیمهنامه قابل انجام میباشد و پس از آن مقدور نمیباشد.
جهت ابطال بیمهنامه و عودت وجه، لازمست تا مدارکی که نشاندهنده عدم خروج مسافر از کشور میباشد ارائه گردد. مدارکی مانند فرم ریجکشن (فرم رد ویزا) و تصاویر پاسپورت و یا ... ارائه گردد. ابطال بیمهنامه در زمان اعتبار ویزا صرفاً با شرایط توضیح داده شده مقدور میباشد.
جهت ابطال بیمهنامه مدارک مذکور، به همراه بیمهنامه، شماره تماس و شماره شبا مسافر به آدرس ذیل ایمیل گردد:
n.javanmard@samaninsurance.ir
خانم جوانمرد - شماره 0218943 داخلی 4013
درخواست کتبی مسافر محترم با ذکر مدت سفر انجام شده
اصل گذرنامه
اصل بیمهنامه
تأییدیه شرکت امدادرسان مبنی بر عدم اعلام یا دریافت خسارت توسط مسافر پس از پایان سفر مسافر
تأییدیه شرکت امدادرسان مبنی بر عدم اعلام خسارت توسط وی
با شماره تماس کمک رسان تماس حاصل فرموده و مراتب را به ایشان اعلام فرمایید. شماره تماس کمک رسان 009614548656 یا 00420234622725 میباشد. ضمناً میتوانید از طریق آدرس ایمیل Saman@Mideast-Assistance.com مکاتبه فرمایید.
درصورت عدم دریافت خدمات کمکرسان در کشور مقصد، پرداخت خسارت در ایران، به صورت ریالی و بر مبنای نرخ تسعیر سامانه سنا در روز حادثه میباشد.
0218943 داخلی 3710 و 3319
تصویر صفحه اول پاسپورت، تصویر مهر خروج از کشور، اصل مدارک پزشکی و رسید هزینهها، بیمهنامه، شماره تماس و شماره شبا مسافر, شرح حادثه
پیش از ارسال مدارک، در صورت ابهام در خصوص قابلیت پرداخت هزینههای انجام شده (تحت پوشش قرار گرفتن یا نگرفتن خسارت واقع شده توسط شرکت بیمه سامان)، میتوانید با شماره 8943-021 داخلی 3710 و 3319 تماس حاصل فرمایید.
آدرس:
تهران، خیابان مطهری، خیابان کوه نور، بن بست دوم، پلاک ۹، طبقه ۶
کدپستی: 1587647817
ضمنا عزیزانی که در سایر استانهای کشور (غیر از تهران) سکونت دارند، میتوانند مدارک خود را به نزدیکترین شعبه شرکت بیمه سامان ارائه نمایند. مدارک متعاقباً به شرکت سامان ارسال خواهد شد.
آدرس شعب بیمه سامان درسایت بیمه سامان قابل مشاهده میباشد
www.si24.ir
منوی شعب و نمایندگان- لیست شعب
در بيمهنامه ساختمان، نه تنها خطرات مستقيم ناشي از آتشسوزي، زلزله ، صاعقه و انفجار و سیل تحت پوشش قرار دارد، بلكهخسارات غيرمستقيم ناشي از نشت حرارت، دود، خاكستر، آب، مواد شيميايي آتشنشاني و خرابشدن مورد بيمه هم داراي پوشش بيمهاي است.
پوششهای اضافی بیمه ساختمان در منازل مسکونی که باید به صورت جداگانه خریداری شوند شامل مواردی مانند ترکیدگی لوله، خرابی ناشی از بارش برف و باران، بلایای طبیعی مانند صاعقه و آتشفشان و سیل، سقوط هواپیما و بالگرد، سرقت با شکست حرز، شکست شیشه و نشست و رانش زمین میباشد.
• جبران خسارت ساختمان و تاسیسات در مقابل خطرات آتش سوزی،صاعقه و انفجار، سیل،طوفان و زلزله
• جبران خسارت اثاثیه در مقابل خطرات آتش سوزی،صاعقه و انفجار، سیل،طوفان و زلزله
• خسارت مالی وارد به اشخاص ثالث در نتیجه وقوع آتش سوزی و انفجار
• فوت و نقص عضو در اثر حوادث مورد بیمه برای یک نفر
• فوت و نقص عضو در اثر حوادث مورد بیمه برای چند نفر
• هزینه پزشکی اشخاص مجاز به اقامت در محل مورد بیمه بر اثر حوادث مورد تعهد برای یک نفر
• هزینه پزشکی اشخاص مجاز به اقامت در محل مورد بیمه بر اثر حوادث مورد تعهد برای چند نفر
• حداکثر هزینه اجاره و اسکان موقت بیمه گذار و اعضا خانواده در محلی دیگر در صورتیکه محل مورد بیمه به علت وقوع خطرات حریق ، صاعقه ، انفجار،سیل، طوفان و زلزله قابل سکونت نباشد
پس از انتخاب پوششهای مورد نظر و شرکت بیمه مناسب، و بعد از تأیید نظر کارشناس (در صورت نیاز به کارشناسی که شرایط آن بر اساس بیمه نامه انتخاب شده توسط شما در سایت سامان دایرکت مشخص شده است)؛ میبایست فرم پیشنهاد بیمه ساختمان شرکت بیمه سامان پر شود. برای صدور بیمه نامه نیز اطلاعات شخص بیمهگذار و ساختمان مورد بیمه لازم است
اگر چه شما بر روی بیمه نامه صادرشده خود درخواست تغییرات یا اصلاحاتی را داشته باشید، میتوانید تصویر درخواست کتبی خود را که شامل کد ملی ، شماره تماس، شرح تغییرات و علت و امضا میباشد را از طریق شماره 09227480165 به تلگرام پشتیبانی شرکت ارسال نمایید و سپس با شماره 8943 داخلی 4219 از ساعت 8:30 الی 16:30تماس حاصل فرمایید.
از بیمهگذار خسارت دیده انتظار میرود اقدامات زیر را در صورت بروز حادثه انجام دهد:
• اعلام خسارت به شعبه بیمه حداكثرتا ۵ روز
• تا۱۰روز از زمان اطلاع وقوع حادثه توسط بیمه گذار بایستی كیفیت حادثه و فهرست اشیاء نجات داده شده و محل جدید آنها و مبلغ تقریبی خسارت را برای بیمه گذار ارسال نماید.
• برای جلوگیری از توسعه خسارت هنگام حادثه و یا بعد از وقوع آن كلیه اقدامات لازم را بعمل آورد.
• بدون اجازه بیمهگر در مورد بیمه تغییراتی ایجاد نكند كه تعیین علت حادثه یا
ارزیابی خسارت را دچار اشكال كند مگر اینكه تغییرات در جهت تقلیل خسارت یا حفظ منافع عمومی ضرورت پیدا كند.
در صورتیکه در زمان خرید بیمه ساختمان، سرمایه مورد بیمه کمتر از مقدار واقعی اعلام شود، پرداخت خسارت بر اساس قاعده نسبی سرمایه خواهد بود؛ یعنی، میزان مبلغ خسارت پرداختی نسبت به مقدار واقعی خسارت، برابر خواهد بود با سرمایه بیمه شده نسبت به ارزش واقعی سرمایه
شما باید با توجه به شرایط و ریسکهای مورد بیمه خود، پوششهای اضافی متناسب را خریداری کنید. برای مثال اگر مکان مورد بیمه در منطقهای خشک و گرمسیر است لزومی ندارد برای آن پوشش اضافی خرابی ناشی از برف و باران را خریداری کنید. یا اگر مورد بیمه به فرودگاه نزدیک نیست خرید پوشش اضافی سقوط هواپیما بیهوده است.
خیر. بیمه ساختمان خسارات ناشی از جنگ و شورش و اغتشاش و انفجار ناشی از فعل و انفعالات هستهای و این دست خطرات را پوشش نمیدهد.
خیر
در صورتیکه پوشش خسارت وارده به شخص ثالث خریداری شده باشد، پرداخت خسارت بر عهده شرکت بیمه است؛ در غیر این صورت شما موظف به پرداخت خسارت وارده به همسایگان هستید.
در صورت بروز حادثه ساختمان ، شما فرصت دارید طی 5 روز گزارش خسارت را به شرکت بیمه ارائه دهید.
در خرید بیمه ساختمان منظور از ارزش بنا هزینه لازم برای ساخت یک متر مربع از بنا ضرب در متراژ بنا است. ارزش زمین در سرمایه بیمهشده منظور نمیگردد چرا که بعد از حادثه آتشسوزی زمین از بین نمیرود.
حق بیمه ساختمان به صورت کلی بر اساس میزان ریسک اموال تعیین میشود. عواملی مانند ارزش بنا، ارزش لوازم، مشخصات ساختمان مانند جنس مصالح، سن ساختمان، محلهای که اموال در آن قرار دارند و غیره هر یک به نحوی بر قیمت بیمه ساختمان تاثیرگذارند. برای استعلام قیمت بیمه ساختمان میتوانید به سامانه آنلاین استعلام و خرید سامان دایرکت مراجعه کنید.
در طرح های ایجاد شده خطرات اصلی بیمه آتش سوزی به همراه زلزله را پوشش میدهد و در دو گروه طرح خانه امن و طرح خانوار ارائه شده است . در زمان خرید و انتخاب بیمه نامه از بخش اطلاعات بیشتر پوشش های طرح را میتوان مشاهده و مقایسه نمود.
این طرح با توجه به قیمت پایین آن بسیار اقتصادی و بصرفه میباشد و خطراتی مانند زلزله و آتش¬سوزی را پوشش میدهد و در زمان وقوع حادثه تا سقف تعیین شده در زمان خرید به زیاندیده خسارت پرداخت میشود. در طرح ساختمان و تاسیسات و اثاثیه 20% سرمایه متعلق به اثاثیه و 80% آن مربوط به ساختمان و تاسیسات میباشد.
این طرح دارای پوشش¬های کاملتری نسبت به طرح خانوار میباشد و علاوه بر جبران صدمات ساختمان و اثاثیه هزینه برخی خسارت ها مانند فوت و نقص عضو و هزینه های پزشکی ، هزینه اجاره و اسکان موقت را نیز جبران مینماید.
طرح خانوار ، جبران خسارت اثاثیه تا 20 میلیون تومان مناسب برای مستاجرین بوده که می¬خواهند صرفا اثاثیه منزل که متعلق به آنهاست بیمه شود . در این طرح صرفا اثاثیه بیمه میشوند و ساختمان و تاسیسات بیمه نمیشود لذا قیمت آن بسیار پایین است و در زمان تکمیل اطلاعات واحد اگر گزینه مستاجر انتخاب شود قابل خریداری است .
يمهنامه حوادث انفرادي در تمام مدت 24 ساعت شبانه روز و در تمام نقاط دنيا معتبر ميباشد
فوت ناشي از حوادث مختلف مانند خفگی ، غرق شدن ، برق گرفتگی و ...
مسمویت غذایی و یا مسمویت شیمیایی
صدمات بدنی ناشی از تاثیر اسید و یا هرگونه ماده خورنده دیگر
پیچیدگی یا پاره شدن عضلات و رگها
ابتلا به هاری، کزاز و سیاه زخم
نقص عضو و از كارافتادگي كامل و دائم ناشي از حادثه (كلي و جزئي)
هزينههاي پزشكي ناشي از حادثه
پوشش حوادث خانواده
استفادهكنندگان از سرمايه بيمه خطر فوت میتواند همسر,فرزند,پدر و مادر شخص معرفی شوند.همچنین میتوان يكي از سازمانها يا مراكز خيريه را به عنوان ذینفع معرفی کرد.
حداقل سن مشمول بیمه حوادث انفرادی 12 سال و حداکثر 75 سال میباشد.افراد بالای 75 سال نیز میتوانند با شرایط خاص،مشمول پوشش این بیمه نامه قرار گیرند.
افرادي كه به بيماريهاي نظير آسم، ناراحتي قلبي، ناآراميهاي عصبي، ديابت و ... مبتلا هستند يا داراي نقص عضو جزئي و دائم نظير قطع يكي از اندامهاي اصلي قطع مچ پا و يا انگشتان دست و يا پا، نابينائي از يك چشم، ناشنوائي و ... كه كارائي عضو صدمه ديده شخص را بيش از 20% كاهش داده است، با پرداخت اضافه نرخ میتوانند از بیمه نامه حوادث انفرادی استفاده کنند
طبقه بندي كامل و دقيق مشاغل از نظر بيمه حوادث به دلیل تعدد مشاغل و خطرات آنها امكان پذير نمي باشد.بیمه سامان بمنظور سهولت در صدور بیمه نامه حوادث انفرادی، مشاغلی را كه نسبتاً با خطرات يكسان مواجه هستند بدین ترتیب تقسیم بندی نموده است :
طبقه 1- شامل افرادي است كه در معرض عوامل تشديد كننده خطر قرار ندارند و با حداقل خطر مواجه هستند و به آن گروه بيخطر اطلاق ميگردد، نظير كارمندان دفتري و اداري ، مهندسين طراح و ....
طبقه 2- شامل افرادي است كه در فعاليتهاي روزمره در مقايسه طبقه يك با خطرات نسبي بيشتري روبرو هستند و اكثراً كارهاي دستي بدون استفاده از ماشينآلات صنعتي را انجام ميدهند و اصطلاحاً به گروه كمخطر موسوم هستند، نظير پزشكان، فروشندگان تجاري كه در انبارها كار ميكنند و مهندسين ناظر و بازارياب و ...
طبقه 3- شامل افرادي است كه با ماشينآلات و ادوات صنعتي كار ميكنند و عليرغم اينكه در ابزار كار آنها مقررات ايمني رعايت شده، ميبايست متخصص و يا نيمه متخصص باشند و به آن گروه خطرناك اطلاق ميگردد. نظير كشاورزان، كارگران ساختماني، تعميركاران ادوات برقي و مكانيك، مامورين پمپ بنزين و ...
طبقه 4- شامل افرادي است كه با ماشينآلات و ادوات صنعتي بدون حفاظ كار ميكنند و يا با خطرات متعدد روبرو هستند و به آن گروه پر خطر اطلاق ميشود، نظير پرسكاران فلز، دكلبند، ماموران آتشنشاني، رانندگان وسائط نقليه سنگين و برق كار ساختماني و ...
طبقه 5- شامل افرادي است كه در فعاليتهاي روزمره خود با بيشترين خطر روبرو هستند و اصطلاحاً به آن گروه خطرناك اطلاق ميشود، نظير كارگران معدن در زير زمين، توليدكنندگان محصولات آتش زا نظير رنگ و تينر، مواد منفجره.
علاوه بر نقص عضو و يا ازكارافتادگي جزئي و دائم و يا بيماري که میتوان با پرداخت حق بیمه اضافی تحت پوشش قرار داد, موارد زیر را نیز میتوان با پرداخت حق بیمه بیشتر به بیمه نامه حوادث انفرادی اضافه کرد.
شكار
اسكي، فوتبال، سواركاري
قايقراني
ورزشهای معمول بجز موارد فوق
هدايت موتورسيكلت دنده اي
هدايت يا سرنشيني اتومبيل مسابقه
هدايت يا سرنشين هواپيماهاي آموزشي به استثناي هواپيماهاي نظامي و اكتشافي و غير تجاري
غواصی، هدايت يا سرنشيني هليكوپتر به استثتناي هليكوپترهاي نظامي
پرش با چترنجات (بجزسقوط آزاد)، هدايت كايت ويا هواپيماوسايروسائط پروازبدون موتور
شورش، اعتصاب، انقلاب، بلوا
زمين لرزه، آتشفشان
افراد خانواده بیمه گذار